Jak zacząć przygodę z dietą? Bez PLANU – bez efektu!

Pytacie się mnie, czy wraz z rozpoczęciem aktywności ruchowej powinno zacząć się zdrowo odżywiać czy “przechodzić na jakąś dietę”. Oczywiście, że tak, JEDNAK nie od razu na hurra, lecz stopniowo i rozsądnie. Zanim zaczniecie trzymać się zbilansowanych posiłków, najpierw wprowadźcie poniższe zasady zdrowego żywienia.

  1. Pierwszy posiłek do 30 min po przebudzeniu, ostatni na dwie godziny przed snem.
  2. Stałe pory posiłków – również w dni wolne od pracy czy treningu.
  3. Pomiędzy posiłkami tylko woda (dobrze, gdy jest z cytryną), ewentualnie zielona herbata usuwająca toksyny.
  4. Pierwsze dwa posiłki z węglowodanami (glikogen na wieczorny trening), kolejne z tłuszczami, gdy zwalnia metabolizm.
  5. Do każdego posiłku jedz około 20g białka. Mam na myśli osoby aktywne fizycznie.
  6. Nie popijaj posiłków! Zmienia się indeks glikemiczny.
  7. Jedz powoli, posiłki szykuj na małych talerzach.
  8. Warzywa stosuj do każdego posiłku. Nie zawierają kalorii, za to dużo błonnika.
  9. Nie najadaj się do syta – po posiłku powinno czuć się lekki głód, który szybko minie.
  10. Stosuj odpowiednią suplementację sportową, głównie w celach regeneracji.

Wprowadź to w życie, zacznij się ruszać. Reakcję organizmu zaobserwujesz bardzo szybko. Unormuj menu, “zaprogramuj” swój organizm tak, by nie był ciągle czymś zaskakiwany. Dopiero potem, po zbudowaniu solidnej podstawy, pomyśl o zbilansowanych posiłkach. Na zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *