Niedoczynność tarczycy – trening, odżywianie

Masz niedoczyność tarczycy i nadwagę, z którą nie możesz sobie poradzić? Jest na to sposób, problem uda się rozwiązać.

Po pierwsze dieta
Musicie wprowadzić do żywienia produkty zawierające jod, a więc wszelkiego rodzaju ryby morskie i owoce morza. Produkty, w których możemy szukać sporych ilości jodu, to także: pieczywo chrupkie, chleb żytni razowy, ryż brązowy, kefir, maślanka.
Na niektóre z nich muszą uważać osoby, które nie tolerują laktozy. Należy także zwiększyć procent spożywanego białka i sięgać po chude mięso (kurczak, cielęcina, indyk). W diecie powinny dominować warzywa i to w różnej postaci. Wyjątki: brokuł, kalafior, brukselka, kapusta i soja. One ograniczają wchłanianie jodu.

Co do reszty wytycznych prawidłowej diety możecie poczytać w poniższym artykule:
Jak zacząć przygodę z dietą? Bez PLANU – bez efektu!

Jeszcze ważniejsza aktywność ruchowa
Trening osoby z niedoczynnością tarczycy powinny stawiać na pierwszym miejscu. Chorzy najczęściej z racji swojej dolegliwości charakteryzują się niskim poziomem energii. To bariera, którą musicie przełamać – jedno z drugim niekoniecznie musi iść w parze. Zaplanujcie 3 dni w tygodniu na zajęcia na siłowni, niech będzie to dla Was tak oczywiste, jak oddychanie. A najbardziej ociężali zawsze mogą poprosić o pomoc trenera.

W przypadku niedoczynności tarczycy polecam wykonywać treningi siłowe i krótkie cardio na koniec. Dlaczego? Musicie aktywować tkankę mięśniową co najmniej z 3 powodów:
1. Mięśniówka do pracy potrzebuje wielkich pokładów energii, co z kolei powoduje więcej spalonych kalorii.
2. Tkanka mięśniowa to Wasza ochrona dla kręgosłupa i innych stawów, które – z racji nadwagi – są narażone na najrozmaitsze przeciążenia.
3. To mięśnie kształtują sylwetkę. Kiedy uporasz się z “osłonką” w postaci tłuszczu, wówczas odkryjesz to, co wypracujesz na siłowni, a więc piękne, jędrne i zbite partie mięśniowe.

Po takim treningu zróbcie aeroby – krótkie, bo większość energii zużyjecie na siłowni i intensywne – tylko takie zapewniają “wejście” w fazę spalania tłuszczu.

Niedoczynność tarczycy nie może być wyrocznią – zacznijcie myśleć pozytywnie, weźcie się do roboty i czekajcie na efekt!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *