Znudziły Ci się podstawowe ćwiczenia na POŚLADKI? Spróbuj czegoś NOWEGO!

Ćwiczenie, które za chwilę opiszę dobrze sprawdza się na koniec treningu, gdy już wszystkie podstawowe (wielostawowe i izolowane) ćwiczenia spompowały pośladki i uda, jednak macie jeszcze chwilkę i chcecie czymś zaskoczyć Wasze tyły.

Prostowanie nogi w leżeniu tyłem z linką wyciągu – doskonale ujędrni Wasz pośladek, wzmocni mięsień dwugłowy uda i odcinek lędźwiowy kręgosłupa, czyli prostownik pleców.

Technika:
Po przymocowaniu ciężaru do kostki robicie stabilizację kręgosłupa, a więc łopatki ściągnięte, brzuch spięty (nie dociskacie lędźwi do ziemi jak w przypadku treningu brzucha), pośladek spięty, czyli „wkręcacie” biodro. Wraz z wydechem, nie rozluźniając stabilnej sylwetki, opuszczacie nogę spinając pośladek, po czym w pozycji dolnej kończycie wydech pozostając przez chwilę w spięciu izometrycznym i wracacie wykonując wdech do pozycji wyjściowej.

Pamiętajcie, że należy wykonać wyprost nogi w biodrze a nie wygiąć kręgosłup lędźwiowy!


(trenując z obciążeniem pamiętajcie o rozluźnianiu powięzi – o zbawiennym działaniu rolowania poczytacie już niedługo)

Ostrzegam, że ćwiczenie wyglądające na proste, lecz wcale takie nie jest. Przed przystąpieniem do wykonania ćwiczenia należy zapoznać się z przytoczonym wcześniej terminem stabilizacji miednicy i kręgosłupa lędźwiowego. Jest to nieodzowny element zabezpieczania i odciążenia kręgosłupa w ćwiczeniach, w których istnieje ryzyko przeprostów dolnego odcinka pleców.

Wszystkich, którzy chcą spróbować jak w niekonwencjonalny sposób spinają się pośladki, zapraszam na treningi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *