Jakie błędy popełniają osoby początkujące?

Osoba początkująca, która zdecydowała się uczęszczać na zajęcia fitness, bądź poprawić swój wygląd na siłowni często popełnia wiele błędów, które w bardzo krótkim czasie mogą uniemożliwić dalsze uprawianie sportu i hobby jakim jest ten rodzaj rekreacji ruchowej.

Przedstawiam największe błędy popełniane zarówno przez początkujących, jak i zaawansowanych bywalców klubów fitness i siłowni:

1. Zły wybór miejsca ćwiczeń. Najlepiej wybrać taki, w którym będziemy czuli się dobrze. Pamiętaj, że pozytywne nastawienie i dobre samopoczucie to połowa sukcesu!

2. Zły strój. Pamiętaj, że podczas ćwiczeń skóra też oddycha. Ćwicząc w szortach, jeansach i wysokich adidasach możesz spowodować odparzenia a także „być źródłem” przykrego zapachu, który zepsuje trening innym ćwiczącym.

3. Nawadnianie organizmu. Pamiętaj, że podczas wysiłku wraz z potem ucieka ogromna ilość wody z twojego ciała, którą musisz uzupełnić i tym samym wychłodzić przegrzane mięśnie. Pamiętaj również, że woda to transporter związków organicznych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania maszyny, jaką jest organizm ludzki.

4. Ostatnia seria i do domu…Pamiętaj, że warunkiem koniecznym do wzrostu mięśnia jest jego rozciągnięcie po treningowe (tzw. „stretching”). Włókna wrócą do postawy zasadniczej (wyjściowej) a wtedy twoja sylwetka będzie nabierała prawidłowych i symetrycznych kształtów.

5. Zły posiłek po treningowy. Pamiętaj, że organizm do wzrostu czy regeneracji potrzebuje pokarmu. Zadbaj o prawidłowy posiłek do pół godziny po treningu.

6. Przerwa w treningach. Pamiętaj, że mięsień rośnie gdy odpoczywa. Rób sobie przerwę w tygodniowym cyklu treningowym na regenerację i wzrost mięśnia. Pamiętaj jednak by nie była ona zbyt długa. Pomyśl też, że zbyt długa przerwa spowoduje utratę ciężko wypracowanej kondycji!

7. Zła suplementacja. Pamiętaj, że tylko dozwolone środki aplikowane według wskazań producenta są bezpieczne dla organizmu. Nie idź na łatwiznę i nie sięgaj po zwiększone dawki albo niedozwolone środki anaboliczne (sterydy), gdyż może to doprowadzić do poważnych chorób lub nawet do śmierci!

8. Jeśli nie wiesz jak zacząć skorzystaj z podpowiedzi trenera. Tylko dobrze wypracowana technika będzie procentować. Ćwicząc niewłaściwie szybko stwierdzisz, że efekty są niezadowalające i odpuścisz.

9. Nie ćwicz sama – znajdź sojusznika! W grupie łatwiej!

10. Nie oczekuj efektu od razu! Pamiętaj, że każdy dzień to krok do przodu! Małymi krokami do celu – pozytywne nastawienie przyniesie największy skutek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *